det går inte alltid på räls

när man läser artiklar som den om kvarts-livs-krisen som jag beskriver nedan slås man av hur benägna vi människor är att ta saker för givet.

först ska man gå ut skolan, sedan skall man träffa någon, skaffa bostad, karriär och sedan skall barnen komma, gärna flicka-pojke eller tvärtom. in på dagis, vidare i bostads- och jobbkarriären. . .

här är ett exempel på att det faktiskt händer att det inte går som man tänkt sig. även i sverige och nu. och även om barnet inte hann födas, så fanns det och var en egen liten person tills det dog. jag tror det är viktigt att sätta namn på barnet och ha en begravning, hur tidigt i graviditeten det än förlöses.

ett barn är ett barn och ingen cellklump.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!
Tack för ditt inlägg, jag kände det jätteviktigt att få ha en begravning, för hon var ju trots allt vårt barn, och är ju fortfarande. jag brukar säga att jag har fyra barn, tre jordebarn och ett änglabarn.
kram
//Lotta

2008-03-04 @ 08:43:01
URL: http://www.treamigos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0