lite mera av staden lagom

det var då för väl, efter att ha sett detta antik-rundan-program konstaterar jag att det var betydligt mer av stadens "själ" med den här gången. särskilt i början av programmet, när de berömda och beryktade dassvandringarna omtalades. (dessa, sällsynt förekommande företeelser skulle vara en av anledningarna till att staden lagom valdes ut i konkurrens med nära liggande orter.)

många, många har frågat om jag var med. nej, jag vågade inte, brukar jag svara. jag var rädd att jag skulle bli värderad och såld. eller, som någon påpekade, jag kanske inte hade blivit såld...

men det är inte riktigt hela sanningen. jag var nämligen med och arbetade med en bo-mässa samma dag. när de filmar mot skylten där det står "gratis turer" så är det jag som är guide. fast de filmade innan jag kom, för den där skylten textade jag om när jag kom... hela dagen stod jag och delade ut röda gele-hjärtan och stack iväg på gudade turer, så var det någon som marknadsförde staden den dagen, så nog var det jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0