perspektiv

medan jag sitter här och jobbar lyssnar jag på webradion, på det underbart vardagliga söndagsmorgonprogrammet mannheimer & tengby. ja, jag har varit inne på det förut.

just nu är det panelen "frukostklubben" som diskuterar gamla talesätt.

ett av deras talesätt skulle jag kunna tillämpa på mig själv. i går hörde jag en rapport från situationen i zimbabwe, där folket i allmänhet tydligen har en fullkomligt ohållbar situation. om jag minns rätt talades det om 80% arbetslöshet och 100 000% inflation. och jag skämdes. säkert i tio minuter.

nu när jag hörde det här talesättet, skäms jag igen.

"jag var ledsen för att jag inte hade några nya skor, ända tills jag träffade en man som inte hade några fötter"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0