lortsverige i det nya millenniet

för ca 70 år sedan reste en man vid namn "lubbe" nordström runt och gjorde en reportageserie i radio som handlade om något som kallades "lortsverige". det blev historiskt.

nu försöker moderna media förmodligen upprepa konceptet. tv4 har sitt "rent hus" och tv6 har sitt "erik och mackan - hela och rena".

"elake kocken"
gordon ramsay på femman hör väl också dit, fast det inte handlar om sverige. än. han har ju en viss förkärlek för att visa äckel som finns i restaurangernas kök.

kanske började det med att forskare började intressera sig för saken redan för närmare ett decennium sedan? ja, vi minns väl alla kvinnan som gjorde sensation när hon doktorerade i badrumsstädning? (det skall förstås vara en kvinna till det, eller hur :) ?) tyvärr hittar jag inte just hennes avhandling på nätet, lägg gärna in en adress i kommentaren om du vet vilken jag menar!

och visst lyckas de, allihopa! alla moderna media hänger på! tidningskrönikor, websiter med tester (exakt hur snuskig är du?) och så alla vi bloggare som tittar, förfasar oss och skriver. Ja, ja, jag erkänner. idag hivade jag ut madrasserna och drog bort toppklädseln på resårmadrasserna. fastän det inte fanns några skal av olika ängrar så var de tillräclkligt sunkiga för att jag skulle slänga bort dem och sms'a till k: köp nya toppklädslar! jag har slängt de gamla! (så fick vi in ett medium till!)

nu skall jag titta på house och fundera på hur sjuk jag är. hoppas bredbandet kryar på sig över natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0