jag hatar det! jag hatar det!

jag brukar inte använda ordet hatar i första taget, men nu är det på sin plats.

jag hatar alla s k underhållningsprogram som går ut på att man skall sortera ut människor på olika sätt. jag menar, expedition:robinson var ju en västanfläkt mot alla dessa som de nu ser ut: idol, singing bee, tv-stjärnan, let's dance, och till och med melodifestivalen har ju fått den här formen nu. på spåret har också genom sitt nya upplägg med delfinaler osv hamnat på gränsen. i synnerhet med alla skriverier runt omkring.

vad är det för fel på så ska det låta, time out, 10 000-kronorsfrågan (där man bara tävlar mot sig själv), hur gör djur, pop corn m fl. trevliga kunskapsprogram där man får lov att vara med hela omgången, som kanske bara är ett program. ingen förnedring, bara lite kul lek.

kanske är man extra känslig när man befinner sig i en urvalssituation irl. några andra personer håller just nu på och bedömer och jämför mina kvalifikationer med sju stycken andras. sju skall väljas bort, en skall få jobbet. hur stor chans är det att det blir jag?

igår blev jag sittande framför tv-stjärnan. det var inte så smart av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0