knäckt och naiv

känner jag mig idag efter att i två månader ha trott att företaget i grannstaden verkligen skulle höra av sig med uppdrag.

det lät ju så bra när jag var där på intervju. de behövde verkligen en sådan som jag.

och han menade det nog när han sade det.

även när jag ringde upp och kollade läget för ett par veckor sedan lät det fortfarande som om det skulle trilla in uppdrag snart. inte riktigt än, men snart.

tur att jag kollade läget lite med min "mellankontakt" - han som förmedlade kontakten från början. annars hade jag fortfarande gått och väntat.

inte har jag sovit mycket i natt. särskilt som m skulle iväg till sitt viktiga, viktiga jobb med 05.04-bussen. ett jobb där han är viktig och efterlängtad och alla blir glada när han kommer och han har massor att göra åt de viktigaste personerna i landet.

han har aldrig sökt ett jobb i hela sitt liv. han kommer aldrig att förstå. jag har sökt typ 200. . .bara nu, efter min senaste utbildning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0