fotokurs 3

Denna lektion handlade om att lära känna sin systemkamera ordentligt rent tekniskt. Oooh, jag har varit slarvig och mest kört på "auto", för det blir väldigt bra med min kamera. Jag behärskar alltså alla "auto"-lägen tycker jag. Men så var det de manuella, som jag måste slå upp varje gång jag skall ställa in. Nu ska jag lära mig det utantill!

Bländare och tid kunde jag ju principerna om innan, som tur var. Men hur man räknar ut förhållandet däremellan vet jag inte om jag bryr mig om. Jag har ju kört med samma metod som när jag har ett mönster men använder annat garn och stickor... dvs "räknar" ut det med ryggmärgen.

Här kommer några av mina senaste verk. Har inget med en annan aktuell Anka att göra...:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0