den femte fickan

- visst låter det som titeln på en deckare?

nä, jag kom bara plötsligt på vad det är man har den femte fickan till - ni vet, på fem-ficks-jeans. det sitter en liten ficka nästan instucken i den högra framfickan. en del kallar den myntficka, fast jag fattar inte hur man får ner fingrarna där om man nu har pillat ner några mynt. det kanske i så fall är meningen att man inte skall få upp mynten förrän jeansen skall tvättas, och att de i så fall skulle bli drickspeng till den som tvättar? vad vet jag?

det jag plötsligt idag kom på var mycket finurligt och modernt. jag går ju runt och städar och plockar lite här och var, och eftersom jag tycker det är så tråkigt har jag laddat min lilla mp3-spelare med roliga radioprogram att ha i öronen. Sladden till hörlurarna har jag förstås innanför t-shirten för att inte trassla in mig i städningens hetta - och mp3-spelaren passade perfekt i femte fickan!

hep!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0