utelunch

det är verkligen inte ofta jag går ut och äter dagens lunch. en vän drar ut mig någon gång med ojämna mellanrum på sådär 3-4-5 veckor, så jag kan verkligen inte säga att jag kan sortimentet på staden lagoms lunchställen.

idag blev det en bakad potatis med kycklingröra snett över gatan.

jodå, det var jättegott på alla vis. lagom med curry. tyckte jag när jag åt den.

men nu när jag sitter och skall försöka koncentrera mig och göra lite nytta vid datorn så åker den där curryn upp och ner. trots att jag sorgfälligt undvek den råa rödlöken, som frikostigt sprinklats över salladen. (det har jag i alla fall lärt mig!)

får nog ta en paus i en kvart eller så och gå omkring lite. hänga lite tvätt. dammsuga.

(. . .nackdelen med att jobba hemma.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0