kakor kakor kakor

ibland har man ett större behov av kakor än annars. just nu är det lagom med ytterligare ett recept tycker jag. de här kakorna fick jag recept på för många år sedan och de är så där härligt onyttiga.

"rigmors havrekakor" ca 50 st.

ugn 175 grader ca 15 min

rör ihop 3 hg smält eller flytande matfett
3,6 dl strösocker
3 dl havregryn
1 ägg
5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver

fördela ca i msk smet i varje muffinsform. grädda och låt svalna minst 10 min.

kolasås: 150 g smör eller margarin (fast)
3 dl socker
1-3 msk kakao
1 msk vetemjöl
6 msk grädde (knappt 1 dl)

sjud ihop såsen i någon minut. låt svalna lite och häll lite i mitten av varje kaka. låt kallna innan de förpackas och ev fryses in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0