vårkväll

vid kl 22 går jag ut, för att göra något så prosaiskt som att ta ut pengar i automaten vid torget.

jag har på mig en långärmad t-shirt och tunn vårjacka, som inte ens är knäppt, men fryser bara lite.

luften är alldeles klar. månens kant som en knivsegg. himlen är djupt, djupt blå med en ljusare toning mot väster där solen nyss sjönk. ofattbart att det är ljust så länge!

dofterna slår emot mig när jag går längs hamngatan. alla vårens träd som blommar, alla lökväxter och sippor slås ihop till en symfoni som ingen parfymör i världen kan efterskapa. jag njuter av varje andetag som av en fin pralin.

på kontoutdraget ser jag att jag har fått in pengar för vårens största uppdrag.

kvällen är fulländad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0