sol men kallt

idag orkar faktiskt solen igenom molntussarna på himlen. men det är fortfarande minusgrader i staden lagom. inte alls lagom! jag vill ha 10 grader varmt nu, så man kan sitta vid solväggen och dricka kaffe.

jag gjorde en besvärjelse på väg hem från sjukgymnastiken idag. åkte till handelsträdgården och köpte en stor påse jord att plantera om krukväxterna med samt 7 st penséer till den stora blå krukan utanför dörren. dessutom en kruka tète-a-tète-påskliljor att plantera i ett fint arrangemang inne. tittade på något grönt att sätta ihop med dem, men kom på att ampelliljorna har massor av "barn", så man kan ju ta dem.

nu har jag ställt allt i tvättstugan. vad ska man börja med?

det får bli utekrukan. den syns ju mest. sedan får det bli alla de stora, jobbiga blomkrukorna. måste upp på vinden och hämta ett lass tomma krukor också, att sätta alla skott i... och putsa fönstren... och tvätta gardinerna...

nej. jag börjar med penséerna. nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0