onödig motion

idag är det kallt i staden lagom. men eftersom jag fick en avisering från bokus häromdagen hade jag tänkt att gå iväg och hämta min efterlängtade låda med rea-böcker.

jag lider av svår abibliofobi, nämligen. skräck för att inte ha något att läsa. det är väl ett bra ord att kunna?

macken, som är utlämningsställe sedan vi inte längre har någon "riktig post", ligger drygt 500 m i nordlig riktning. i samma riktning fast 300 meter bort ligger ica. och vi behövde lite mjöl, frukt, yoghurt och potatis. så det blev skriva lapp och ta med ett par tygkassar.

knatade iväg och precis när jag kom in till p, som jobbar där, kom jag på att det visst var några siffror som man skulle haft med sig... ajajaj... och det gick inte att hitta rätt paket om man inte hade dem, beklagade p.

så det blev att knata hem igen. fast jag tog ica på det varvet. slängde in grejorna därifrån innanför dörren, fram med aviseringsmailet, skrev av siffrorna och så ut igen.

alltså en promenad på drygt 2 km i den ruggiga kylan. termometern visade 0,4 plusgrader, men det kändes som -10.

det fick bli varm ficksoppa till lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0