en matberedare

nu blev det av! jag gick uppför gatan tre hus bort och köpte mig en ny matberedare. bara sådär.

den gamla moulinex-maskinen som jag haft i massor av år hade spruckit i botten. det var bara en spricka, så det gick fortfarande att t ex riva morötter i den, men skulle man göra en smet eller mixa något så läckte det ofelbart.

jag kollade direkt när det började läcka om det fanns reservdelar att köpa till den, men då hade redan den modellen utgått, så det var tji. så eftersom alla andra delar var hela, så fortsatte jag att använda apparaten i ytterligare några år. men mer och mer sällan, eftersom man blir så less på att den läcker.

kanske kunde det gått att klistra ihop den med silvertejp. kanske klarar man sig helt utan matberedare. kanske skulle jag skänkt 599:- till fattiga barn i afrika i stället.

nää, varför kan inte jag få köpa något för en gångs skull? och stenåke i hushållsaffären ska väl också leva. dessutom var det extrapris på den.

det blev en sådan här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0