bläddrar lite hit och dit

i det sociala nätverket facebook och upptäcker att jag "är med" i inte mindre än 42 st grupper!

jag är med i facebook inte bara för att hålla kontakt med gamla och nya vänner, utan för att det påstås att potentiella arbets- och uppdragsgivare i min bransch ofta, nästan som regel, går in och kollar profilen på den sökande. någon påstod t o m att en arbetsgivare slängde alla inkomna ansökningar från de som inte hade minst 500 "vänner"... (att jämföra med skrönan om den som slängde hälften av ansökningarna och konstaterade att de hade otur. personer med otur vill jag inte anställa!)

skröna eller ej, jag lägger bara ut så mycket information och bilder på mig själv som jag tycker är ok, och vistas inte i miljöer där jag kan taggas i något olämpligt foto eller så. och jag har 201 "vänner" just nu.

men att jag är med i 42 grupper! vilka gruper då, undrar "vän av ordning". jo, de här:

Frihet, Familj, Flit, Företagsamhet (FFFF, 4F), Musikarkivet.se, Gubbrockarnas fanclub, Gospel Voices, Värna Västgötabergen säg Nej till Uranbrytning, Vi som ser fram emot invigningen av "smothuset", KALLE SÄNDARE, Vi som fick saft i sirapsflaska när vi var små!, Vincontoret, Protestlista: Regeringen vill slopa musiken i skolan, Make "To FIKA" a verb in other languages than Swedish, Tårtan, Svenska Frikyrkopianister, Vi som lider med Susanna Kallur, FRA-Lagen (internetavlyssning) är en sjukt dum idé!, Let's break a Guinness Record! 2010! The Largest Group on Facebook!, FUSE - Smålands Musik och Teaters satsning på dans, Svensk Blåsmusikfestival, Bakom kulisserna, Skaraborgare ä vi allihopa!, 60-talisterna på Facebook, Vi som firar jul till minne av Jesu födelse, Marknadsföring på Facebook, Alla svenskar i facebook, Against Facebook integrity rape, Vi som vill ha ett privat facebook, utan deras rättigheter till dig, I hate comic sans, Bevara oss från gatuvåldet, språkgranskare, Journalister och annat löst mediefolk

undrar om en potentiell uppdragsgivare kan analysera detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0