a a milne - kom tillbaka

allt är förlåtet!

ja, a a milne var ju mannen som skrev böckerna om nalle puh och hans vänner till sin son christopher robin. förmodligen kom de flesta av personligheterna från barnkammarens innehåll av leksaksdjur. och från barnets fantasier.

till de sistnämnda hörde heffaklumpar och tesslor - sådana som lilla nasse är så väldigt rädd för.

idag kom återigen "vi i villa" i vår postlådan. ja, jag vet att vi inte bor i villa, men det vet tydligen inte brevbäraren... vår lägenhet ligger ju i ett eget hus, men i anslutning till flera andra runt en "innegård" av gammal stadsmodell. så de får väl tro att vi har köpt huset om de vill.

i alla fall så fanns det en krönika där, som berättade om miljöbilar av olika slag, att det är svårt att hitta tankställen respektive elbilar. och så berättar han om en super-elbil från amerika som är byggs i kolfiber och aluminium och gör 0-100 på 4 sekunder. priset? drygt en miljon kronor... vad den heter? tesla!

jag vill väldigt gärna ha en miljövänlig bil. men jag tror jag väntar på heffaklumpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0