företagsfrukost i staden lagom

en gång i månaden samlas ett femtiotal av kommunens små och stora företagare till "hotellfrukost" och får information och nätverkande på kommunens bekostnad.

just nu initieras ett handelsutvecklingsprojekt som skall skapa uppsving i hela näringslivet är det tänkt. just nu är det mera lagom.

den entusiastiska näringslivschefen tog med sig ett trettiotal personer på en resa till kosta och lessebo för att se hur de jobbar där. det var säkert intressant, men som så liten småföretagare som jag är, kunde jag inte hosta upp de pengar som, trots att det var billigt, var för mycket för mig att lägga ut. jag måste verkligen prioritera mina marknadsföringsåtgärder. för närvarande använder jag nästan uteslutande "word-of-mouth", vliket fungerar bra när jag väl får in en fot, men skulle behöva komplatteras med något mer.

och när kommunen ger ut ett informationsblad som den heltidsanställda och högavlönade informatören inte har gjort själv, utan har låtit layouta och trycka hos en byrå och tryckeri i grannorten, trots att det finns flera kämpande  småföretagare i branschen bara bland dem som besöker företagsfrukostarna - ja, då undrar man hur nätverket fungerar och hur mycket koll man har.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det senare som du skriver, om att de tryckt brevet i annan kommun - riktigt dåligt!!!

2009-04-05 @ 21:44:45
Postat av: Eva

Ja - riktigt, riktigt dåligt!

2009-04-07 @ 12:40:23
URL: http://evaihjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0