en sådan där dag

en dag i staden lagom när solen skiner, fåglarna kvittrar och vi har vänt blad i kalendern till en ny fräsch och strålande vårmånad.

på fredag är vi bortbjudna, det var länge se'n. på 76-årsfirande, men vadå. kan säkert bli trevligt. inga förutfattade meningar.

men en sådan där dag när jag bara inte kommer igång. ingen ställer krav på mig att jag skall vara klar med ett visst beting på en viss tid. ingen mer än jag själv, och jag är just idag oförmögen att ställa beting ens på mig själv. jag går bara och väntar. total okoncentration.

så nu, när halva dagen gått, lägger jag upp dagens schema. gå ut en sväng - skulle till bankfacket och till ica i vilket fall.
koka en ny omgång marmelad när apelsinerna fortfarande är billiga. sätta en ny omgång flädersaft med blommorna som jag har kvar i frysen. göra en "toall" och testa mönstret som jag skall sy min fina sidenklänning efter när tyget kommer. och ta ner övervintrade sommarblommor från vintervilan på vinden, se vad som har överlevt och plantera om det.

kanske öppna photoshop och redigera några bilder som jag har på gång och börja fundera på nya hjokalendern till nästa år. något som liknar arbete.

nä, dåligt dagsschema. det får bli som alla andra "sådana där" dagar. jag börjar i en ände och gör allt väääldigt långsamt. ofta hinner jag med mest då. kanske till och med hittar en ny jobbannons att söka på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0