på posten

kom det idag en försändelse av ett slag som jag undrar om det har något som helst berättigande!

mitt hushåll erbjuds att ta del av ett mycket exklusivt erbjudande: sveriges första femtiokrona i äkta silver, som lär vara mycket eftertraktat av samlare, säljs nu i ett starkt begränsat antal för - 50 kronor ...

avsändaren, mynthuset sverige, garanterar äktheten på detta mynt, utgivet 1975, och bifogar t o m äkthetscertifikat.

jaha. vidare får man veta att myntet gavs ut för att uppmärksamma sveriges nya regeringsform som trädde i kraft 1975. en av sveriges fyra grundlagar. och så igen, mycket eftertraktat ... jaha. jaha.

personligen har jag aldrig saknat denna 50-krona i äkta silver. och är den "mycket eftertraktad av samlare" så borde den väl efter 33 år kosta lite mer än det värde som är präglat på myntet?

nä, jag tror jag står över. man så är jag ju ingen samlare heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0