nu börjar det går runt

en av mina döttrar har börjat äta gi-diet den här veckan. givetvis är det det enda rätta. massor av ägg och skinka. inget bröd över huvud taget.

idag läser jag det här: müsli, grovt bröd och andra långsamma kolhydrater krävs för att man inte skall vara dum i huv'et hela förmiddagen... vidare påverkar kolhydraterna serotoninhalten, vilket skall vara viktigt både för känslor och humör enligt artikeln. adenosinet däremot, som sänker vakenhetsgraden, motverkas bäst med koffein, dvs vanligt kaffe. omega 3 är viktigt och alltid bra, såvida det kommer från rätt källor.

någonstans där börjar jag tappa bort mig i artikelns alla fakta. hur i hela friden skall man komma ihåg allt detta? när ska man äta vad? och varifrån?

jag tror jag struntat i alltihop och äter som jag brukar - lagom är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0