luften är fri!

ibland sitter jag och bläddrar lite planlöst bland andras bloggar för att se om det är någon som jag har saker gemensamt med, som jag alltså kunde ha utbyte av att läsa regelbundet. jag har hittat några riktigt bra på det sättet, faktiskt.

desto fler har jag hittat som jag inte står ut med att läsa ett helt inlägg ur ens. tänk att sverige är så fullt av lolitor, kenzor m fl som har ett skriande behov av att dela med sig omkring vad de vill köpa ur h&m-katalogen. . . det finns också en hoper kändis-"spotters" som skriver en massa om kändisar som de ser på stan och kanske umgås med (eller är det i drömmen?). så finns det de som skriver om hur fulla de var under helgen och alla dumheter de och deras vänner gjorde då . . . hm. kul för dem. och det finns ytterst seriösa bloggare som skriver om dagsaktuella händelser och har åsikter om såväl v'ärldshändelser som det som händer runt stugknuten. torra som fnöske, många av dem. nu nämner jag inte ens alla språkliga katastrofer som är fulla av felstavningar och förkortningar så man inte orkar ta sig igenom för det.

kommer att tänka på det gamla ofoget "luften är fri" - ni har säkert gjort det eller blivit utsatta för det när ni var yngre allihopa! när någon på ett synnerligen retsamt sätt viftar med handen framför näsan på en och menar att luften är fri - så länge jag inte slår dej har jag inte stört dej, ungefär.

de där bloggarna jag inte vill läsa viftar framför mig för att få min uppmärksamhet, och om jag vill kan jag läsa dem och reta mig till vansinne på dem. annars kan jag bara strunta i dem och läsa dem som jag har något utbyte av. de finns ju också bland alla miljoners bloggar därute!

samma sak med den här bloggen. tycker du att den är tråkig behöver du inte läsa den - är vi överens om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0