toner och ljud

oj oj, vilken eftermiddag det blev i går!

det visade sig att hela gänget kom med samma tåg och alla blev glada att se mig - - - såg det ut som, i alla fall!

men k och jag gick iväg och käkade sushi (vad annars) och pratade livet i nästan två timmar. hon tillhör de där vännerna som man bara hakar i och fortsätter prata med. nu hade det hänt rätt mycket i hennes och familjens liv (igen) och även en del i mitt, så de där timmarna bara flög iväg.

under tiden plockade de andra med sitt. fix med ljudanläggning, arr till nya cd'n osv.

när det började dra ihop sig till uppvärmning och soundcheck, började jag tänka på att avvika ett par timmar, så de fick vara ifred. kunde ju dra runt på sta'n lite. då frågar k om jag hade lust att följa med och "hänga" medan de gjorde sina moment. vilken fråga! om man ville hänga med sina största favoritmusiker alla kategorier, som dessutom är så trevliga människor och vissa (ja, p) kommer ihåg mitt förnamn och hur jag är släkt med k. . .

om jag skulle berätta steg för steg vad som hände, vad vi gjorde och vad som sades, så skulle läsaren av denna blogg förmodligen undra lite över mitt liv i övrigt. vad var det för speciellt och häftigt med det, då? därför behåller jag detta för mig själv och lever på upplevelsen ett bra tag framåt. det kan inte vara många som får chansen att få en sådan inblick i deras vardag som jag fick. och några små "hemlisar" om kommande upptåg på köpet.

konserten var som alltid ytterligare en höjdpunkt, förstås. man tycker att jag borde ha vant mig, efter drygt dussinet livekonserter och alla cd-skivor som då och då fyller huset med ljud. men det har jag inte. och om några månader eller något år kommer jag att känna av abstinensen efter en live-"kick" igen.

högst två år får det dröja! det blev nästan ett löfte. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0