så blev det mörkt igen

och det blev faktiskt en semla till kaffet med vännen i, fast en hemsnickrad.

hon tyckte att sadelskyddet till dottern j var alldeles utmärkt, färgmatchat och allt.

jag har nu laddat ner en massa nya pod-radioprogram till min mp3-spelare. jag använder itunes som nedladdningsprogram och begick misstaget att ladda ner en ny uppdatering innan jag började. sedan har det tagit mig ett par timmar att hitta mappen som programmen hamnade i och räkna ut hur jag skulle få in dem i den lilla manicken, så man kan lyssna på dem.

eftersom jag är en slow consumer och använder allt tills det blir utslitet (kanske att ta i, men det är min filosofi i alla fall) så vill jag att även datorprogram skall se likadana ut år efter år. men vissa program vill ju uppdatera sig själva via nätet då och då, och ibland tänker jag att - vad sjutton, himla annorlunda kan de ju inte bli! och så uppdaterar jag. men ibland kan de bli tillräckligt annorlunda för att det skall ta mig en eftermiddag att sätta mig in i det.

och jag blir lika irriterad på mig själv varje gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0