planerar mitt liv

med oregelbundna mellanrum får jag ett "ryck" och städar upp lite i mitt liv.

ringer vårdcentralen och kollar den där nya medicinen jag blivit tipsad om, ringer banken och kollar upp fakturan som skulle betalas med autogiro men som inte drogs från kontot, beställer den där ansiktsbehandlingen som jag fick presentkort på när jag fyllde år för 2 ½ månad sedan, kontaktar gamla kompisar som skulle "titta över nå'n gång". det kan även hända att jag av bara farten stryker en hög ren tvätt som blivit liggande, lagar trasiga jeansblixtlås eller rent av tar tag i det där tyget som blivit liggande och verkligen syr något av det.

sedan känner jag mig som en ny och bättre människa en stund.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Utan såna ryck hyfsat regelbundet hade mitt liv kollapsat totalt, måste ta sig i kragen ibland och göra motiga saker.

2008-02-07 @ 13:02:07
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0