ösregn i staden lagom

och jag var ju tvungen att handla lite småsaker eftersom det kommer vänner som övernattar i kväll.

mataffär 1 ligger 200 meter härifrån. aldrig att jag tar bilen dit, knappt ens cykel. i vanliga fall tar jag en ful grå dra-matenväska, som jag har hottat upp med lite tusch-penne-graffitti, och går.

men nu ösregnar det.

och bilen är hemma.

så jag tog bilen i alla fall, trots att jag inte skulle handla så mycket. skäms på mig!

men jag åstadkom en helt perfekt fickparkering alldeles utanför ingången, i rutan som blev ledig just när jag kom. och jag lyckades hitta en kö med bara en före i kassan. jag kom ihåg brevet som skulle läggas på och körde inte över någon när jag åkte hem.

det är nog min dag i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0