ingen vanlig torsdag

om en liten stund skall jag byta om, sätta mig i bilen och dra till stora grannstaden. där skall jag möta "kusinen från storsta'n" som kommer med tåget, och luncha med henne. har inte träffat henne på ett par år, det skall bli jättekul att uppdatera varandra. konstigt nog tycker hon, som lever ett så totalt annorlunda liv än jag, att det är lika kul att träffa mig som jag tycker det är att träffa henne.

hon har ett betydligt mera oregelbundet och upptaget liv än jag, dock, särskilt sedan hon fick barn, så det blir när hon kan. jag kontaktar lite då och då, och passar det så slår vi till. så ser vår relation ut.

idag passar det alldeles extra bra. hon kommer ett par timmar tidigare än gruppen hon jobbar med, så vi hinner ses ordentligt innan det är dags för soundcheck. och sedan har hon ordnat konsertbiljett till mig i kväll också, den gulliga människan. efter konserten åker de alla direkt tillbaka till storsta'n igen, för i morgon skall de sjunga i dalarna någonstans. underbart är kort.

någon gång skall hon ta familjen med och hälsa på oss här i staden lagom. det har vi planerat. fast det ligger inom en obestämd 10-årsplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0