andra etappen

av melodifestivaltävlingen, och jag måste säga att de första bidragen inte var jättemycket att hurra för.

det lyfte betydligt med de coola bröderna rongedal, som helt klart bara skulle direkt till globen! det var också skönt att höra sanna nielsen i en låt som passade henne för första gången - och då var det inte mer än rätt att hon också fick globenbiljetten.

carola och andreas kanske hade trott att de skulle komma bättre, men jag tycker det var välgörande att de hamnade i andra chansen. bara för att man är the carola så skall man inte ha några gratisbiljetter någonstans. och, som sagt, så är det svenska folket som röstar.

däremot tycker jag att den sista kandidaten inte riktigt nådde ända fram - jag tycker att kebabpizzan var betydligt roligare, och framförallt mer välljudande vad gäller tonträffarna, än ola. synd! men jag tror inte som kristian luuk att vi kommer att glömma den för att den åkte ut. den kommer säkert att eka på skolgårdarna - kanske inte här i staden lagom, men i rinkeby, bergsjön, rosengård och fisksätra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0