åkte ändå förbi

affären "von lidl" och eftersom apelsinerna är slut tänkte jag passa på att fylla på förrådet.

tyvärr visade det sig att apelsinerna på extrapris var slut där också, så jag fick helt enkelt köpa två kassar andra nödvändiga saker för 350:-.

det är billigt på lidl. och det är annorlunda. kvittar hur mycket reklam de har med "helsvenska" överklassfamiljer.

som att vara i en supermercado i spanien. de ställer upp varorna på ett annat sätt än på de gamla vanliga svenska kedjorna, och så ser ju förpackningarna annorlunda ut - inte sällan med text på andra språk. fast det är ju inte spanska. inte heller det språk man hör talas runt omkring sig när man går och försöker lista ut vilken grej som är vilken.

kassadiskarna ser också annorlunda ut, varorna har ju ingenstans att ta vägen när kassören slagit in priset i apparaten. man får plocka ner dem i vagnen igen eller kvickt som attan lägga dem i kassen (vilket kan funka om man inte har handlat för mycket). först därefter får man dra sitt kort - det fungerar inte förrän hela beloppet är sammanräknat.

det är ovant. jag säger inte att det är felaktigt. det är ovant.

häromdagen tyckte jag att jag fick en liten inblick i hur det kanske känns att ha adhd, när jag sprattlade runt i väntan på den här dagens övningar. idag tyckte jag att det kändes som att vara invandrare en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0