undran per telefon

gick ut och åt idag, för en gångs skull.

under denna dryga timme fick jag två (2) telefonsamtal från en av mina kunder.

han undrade varför det inte gick att skicka mail till mig, han fick bara tillbaka meddelanden med "mailbox full". han fick en alternativ adress att pröva. sedan ringde han igen och sa att han hade prövat den adressen.

jag undrade ju vad det var för fel, jag hade rensat mailboxen nyss, tyckte jag, det skulle inte vara så fullt.

när jag kom hem kollade jag förstås meddetsamma. och upptäckte att de mail han själv hade skickat senast av typen "ha en bra vecka" och "några fina bilder" var jättetunga! jag hade knappt öppnat dem för de hade inget med mitt arbete åt honom att göra. så det blev sätta igång och slänga, slänga, slänga...

hoppas det funkar nu. behöver jag säga att denna kund tillhör de mest otekniska personer jag har träffat. man skulle kunna smälla i honom vad som helst om det tekniska, och han skulle "köpa" det. men det gör jag givetvis inte, man har väl moral. men han hade säkert inte ens funderat på att mailen var så stora så de tangerade gränsen för att ö h t kunna skickas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0