och där blev jag klar

med en ny artikel till tidningen i staden lagom. en av de uppgifter jag gör ideellt, men eftersom jag har höga ambitioner vill jag inte släppa ifrån mig undermåliga saker även om jag inte får betalt.

det är lite godtyckligt att skicka in artiklar om vad som händer i min organisation. vissa gånger får man in allt man skrivit med flera bilder. andra gånger blir det en liten notis på ett undangömt ställe. ibland publiceras inget alls.

allt beror på vad som har hänt för övrigt i den lilla staden lagom, det förstår jag ju. om någon av redaktionens anställda har varit ute på sta'n och gjort scoopet att våren är här, t ex. då ägnas större delen av förstasidan och minst en helsida i tidningen åt text och bilder om detta faktum. eller om en skola återinviger sin renoverade matsal, eller visvännerna haft årsmöte samma vecka.

allt är en fråga om nyhetsvärdering...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0