lunch idag

oj vad klockan går! om bara en timme skall jag iväg och luncha med kulturchefen i staden lagom. hon drar ut mig på lunch ibland för att få bluddra lite och det är aldrig fel att komma ut och se lite annat än en fyrkantig skärm för mig heller...
det är inte heller fel att vårda sitt nätverk. idag funderar jag på att väcka frågan om ett ideellt projekt som jag planerar för nästa pingst - ja, egentligen börjar det till pingst i år. jag skall ta hit en konstnär till ett nytt koncept i anslutning till årets konstrunda, vilket i sig är spännande att se hur det slår ut. blir det succé och massor av folk, så planerar jag ett mycket större evenemang till nästa år, men en annan, mera namnkunnig gäst... men det kostar ju mera pengar och då funderar jag på om man kunde samköra med kulturnätet som finns i staden tillsammans med ett par grannstäder.

man måste ju vara ute i god tid och sondera terrängen med sådana här projekt. ibland kan man inte få svar meddetsamma, och ibland känns det fånigt att ringa upp 1½ år före och fråga om ev samarbete.

då är det bra att gå ut på en spontan lunch lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0