ljusglimtar ändå

just när jag är färdig att ge upp med tanke på uteblivna besked och allmän leda, så ringer det på dörren.

det var dottern som kom och gav mig ett kort med en massa olika rabatter i olika affärer i staden lagom. 10% här och 20% där, till och med upp till 25% på ett par ställen. den klass där hon jobbar skall sälja dem till förmån för sin klassresa, och då köpte hon ett åt mig "för du tycker ju om så'nt..."

vem tycker inte om att få rabatter på sådant som man ändå skall köpa? kruxet är bara att komma ihåg att hala fram det där kortet när man handlar.

jag blir glad när hon kommer förbi även utan saker att ge mig. även om vi bor nära varann så behöver det inte betyda att man lever på varann. när hon och sambon väljer att komma, då känner de sig inte tvingade. och ibland bjuder de hem oss.

jag är glad och stolt över mina unga vuxna barn. nummer två som just har köpt en dyyyr tvåa i storstaden. och nummer tre som tar studenten i sommar och håller på att söka till högskolor.

de är mina ljusglimtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0