dagens lunch

liksom så ofta blev lunchen förskjuten till närmare kl 15. jag sitter vid datorn och jobbar och bloggar och plötsligt är jag jättehungrig.

när jag är ensam hemma brukar jag sällan "laga" mat, alltså laga ny mat. det brukar oftast finnas rester av något slag i kylskåpet och här slängs ingenting förrän det försöker gå iväg själv. och det hinner det för det mesta inte göra innan jag har ätit upp det.

idag blev det ett par mindre plastburkar med kall spagetti, varav den ena hade spår av köttfärssås vid ena kanten. Vad gör man då för att detta ska bli ätligt?

jag tänkte "makaronpudding" men iddes inte vänta på den långa tiden i ugn. så tänkte jag "stekpanna" och rörde ner 2 ägg och ett par matskedar grädde i spagettin, här tänkte jag "omelett". lite chilisås, salt och peppar för att förhöja smaken lite.

sedan stekte jag då detta i stekpanna på medelvarm platta. det visade sig ganska snart att två ägg hade varit för lite, men ytterligare ägg hade gjort portionen för stor, så jag slutade tänka "omelett" och började tänka "stekta nudlar" i stället.
en annan burk med överbliven sallad kompletterade det hela tillsammans med lite ost som fick smälta på toppen.

det blev inte alls så dumt, faktiskt. om jag inte hade haft sallad eller haft lite mindre spagetti skulle jag ha blandat i frysta wok-grönsaker, tror jag. eller stekta bacon-tärningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0