bara om hörnet

utspelar sig ett fantastiskt urgammalt skådespel. det är ca 6 mil från oss i staden lagom till hornborgasjön, där det just idag slogs rekord i antal tranor som dansade samtidigt. det lär ha varit 18 500 stycken där.

en del tycker att det bara är en massa gråa fåglar som kliver runt varandra i ett träsk. tja, smaken är olika. jag tycker att det är häftigt att se och höra det här massiva skådespelet som upprepas år efter år. ändå har jag aldrig varit där i gryningen, när det lär vara som mest intensivt.

nu finns det dock hjälp för oss morgontrötta! kolla in här!

just nu är det förstås kolsvart, men om jag vaknar tdigt i morgon bitti så är frågan om jag inte går och slår på datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0