dagens huvudvärk

misstänkte nog att jag skulle få ont någonstans idag.

i förrgår var jag hos sjukgymnasten i lilla staden lagom och tränade på mitt utbyggda styrkeprogram för att få ordning på ryggen någon gång. varje gång försöker man såklart ta ut sig lite mer, och varje gång får jag träningsvärk.

i går var vi så ute i skogen och lekte timmerhuggare, maken, svågern och jag. alltid när man är där blir det att man tar i med icke alltid så ergonomiska rörelser så man blir som överkörd av en ångvält efteråt. man lyfter. man krattar. man sågar. och jag försökte verkligen vara ergonomisk. och var tacksam för att jag kan lyfta och kratta över huvud taget, för några månader sedan hade det varit omöjligt.

när solen skiner som den gjorde igår tänker man inte alltid på att man tar i. försökte göra allt mjukt och försiktigt. men det blev nog som ett långdraget styrkepass ändå... och när solen skiner går man nog och kisar hela tiden känns det som nu efteråt, för jag har värsta huvudvärken. men det gör inte så ont i kroppen idag som jag befarade.

alltid något. och i morgon blir det sjukgymnasten igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0