spara eller tjäna

det är det ständiga gnabbet inom vår familj. jag tycker att jag tjänar pengar när jag fyndar något som jag ändå hade tänkt köpa, medan andra i min närhet hela tiden rättar mig och säger "sparar".

idag har jag i alla fall fyndat lite kosmetikaprodukter. och tjänat massor av pengar!

Så här: hårspray 49.50, tjänat 20:-
deo roll on 19.50, tjänat 10:-
mascara 79.50, tjänat 34.50
foundation 109:-, tjänat 40:-

Det är väl roligare att tjäna 104.50 än att spara?

Å andra sidan köpte jag blommor till krukan vid ytterdörren, stora krokus och pärlhyacinter, för 40:-. fast de var också nedsatta i pris eftersom de hade stått lite för länge i mörker, så de var en aning gängliga (inte värre än att de repar sig på ett par dagar!) men hur skall jag räkna då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0