med anledning av

mitt tidigare inlägg i förra veckan - om att ha ett känt namn.

allt som har med tyskland och andra världskriget att göra är ju fortfarande näst intill tabu, i alla fall i europa och usa. i stora delar av övriga världen verkar de inte bry sig så mycket. vår utbytesstudent r från brasilien som bodde hos oss under vårterminen 2004 såg undrande på oss när vi pratade i termer som "under kriget" eller "under andra världskriget". - vilket krig?

idag såg jag en artikel om att arkitekten albert speers son har fått flytta på sig. som jag har undrat vart han tog vägen!

Kommentarer
Postat av: Diva

Mördare ska inte glömmas. Att bli en massmördare betyder att även ens egna barn kan drabbas. Det borde Albert Speer Den Äldre tänka på. Förresten, hur gick det för din utbytesstudent från Brasilien? Med hans kunskapsnivå ser hans framtidsutsikter mörkt ut.

2008-03-10 @ 16:12:31
Postat av: Johan

Undra hyr mycket du Diva vet om de brasilianska krigen? Om du åker till brasilen som svensk har du troligtn extremt dålig koll på Sydamerikas krig osv (Givetvis var ww2 mycket större än deras krig) men då brazilien inte var inblandad i ww2 påverkade de dem inte lika mycket.. Så det är inte så konstigt att han inte visste.

Sen undrar jag hur någons barn ska behöva ta ansvar för vad deras far gjort?

2008-03-10 @ 17:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0