lite jobbigt

är det att komma igång idag. mamma började ringa redan kl 7 i morse - jag hade just somnat om efter att k hade åkt iväg med 05-bussen för vidare transport till stockholm.

mamma har fått tid för starroperation på det andra ögat nu - den 7/4. någon behöver följa med, och eftersom jag "bara" håller på och söka jobb eller uppdrag till mitt företag hela tiden så får det bli jag, när det är på dagtid. inte har jag någon bil hemma heller, så det får jag försöka låna, t ex av min svärfar, som inte heller är jättepigg just nu, så jag vill inte fråga för långt i förväg. men det ordnar sig väl.

nu är det så att det skall droppas i ögat en bestämd tid före ingreppet, och det behöver vi distriktssköterskan till. nu hade mamma ringt och ringt dit och det var bara upptaget. storasyster sjuksköterskan ligger hemma och har tappat rösten och fått streptokocker ända ut i högerhanden, fick jag veta idag, så hon kan inte ta hand om allting som vanligt. och då blir det väldans nervöst när det måste lämnas över till den yngsta (= mig)  - som bara har löpande ansvar för familj med tre barn, har haft villa, jobb, pluggat ihop 260 högskolepoäng och genomlevt makens cancer under två års intensiva behandlingar etc (jo, han överlevde också.)

ja, typ så. nu har jag i alla fall tagit över ringandet och det är bara upptaget precis hela tiden. jag skulle gärna lägga ner hela projektet för idag och börja om igen i morgon. jag håller trots allt på med ett par uppdrag som jag fått plus den ständiga dammsugningen av annonser efter möjliga jobb att söka. men nehej, plikttrogen som jag är fortsätter jag att ringa varje kvart och blir mer och mer frustrerad. och får inget annat gjort.

nu tvingar jag mig att slå på datorn och öppna dokumenten jag håller på med, så kanske jag kommer igång. jag blir så trött på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0