kommer, kommer inte

det är tråkigt att vänta på folk som skall komma, när man inte vet när de skall komma. som jag förut har skrivit om bl a här, så skulle det komma någon form av hantverkare idag och kolla radiatorerna.

första gången han skulle komma fick han influensa. andra gången gick verktygen sönder när han hade kollat av några andra lägenheter. och nu, tredje gången gillt, så hade hyresvärden ringt och meddelat att han kommer kl 8.

jaha, som jag skrev igår så städade jag och såg till att det blev framkomligt redan igår kväll. i morse såg jag till att vara uppe, duschad och klädd samt nästan färdig med frukosten före 8.

kl 9 satte jag igång att städa i kylskåpet.

kl 12 gick jag ut på en timmes promenad i det slösande solskenet, för då måste han väl ha lunch, tänkte jag. satte en lapp på dörren att han kunde gå in med huvudnyckel om jag inte var inne.

kl halv 3 ringde han på dörren. jobbet tog 30-40 minuter.

vad har jag fått gjort idag? läst tidningen, surfat lite, bloggat - jag ville ju inte sätta igång och baka eller tvätta fönster, även om det kunde behövts.

nu skall jag i alla fall samla ihop mig och åka till stora staden med järnvägsstationen och handla lite och hämta k, som kommer från jobbet i stockholm. sedan får det väl bli något så "svennigt" som tacos, jag ids inte koncentrera mig på att hitta på något roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0