deal or no deal

jag råkade ha tv'n på fyran förut när jag skulle klippa till lite tyg på matbordet.

det var martin timell med deal or no deal.

det slog mig att jag är i samma situation som den där mannen som skulle bestämma i vilken ordning väskorna skall öppnas. hans utvalda väska som skulle bli kvar sist, skulle helst innehålla fem miljoner.

vi sju som har varit/skall åka på intervju för samma jobb har inte pengar i väskorna. vi har oss själva, våra meriter och våra personligheter. vi har ingen aning om vad som döljer sig i de andra "väskorna" eftersom vi inte sett vilka som har sökt. det kan ju vara någon som har mycket mer "innehåll" än vad jag har.

de enda som vet allas förutsättningar är de som intervjuar.

och jag kommer att få vänta ytterligare en vecka i samma spänning som väsköppnarmannen innan jag får veta. det är det som är dealen.

är det jag eller någon annan som är värd fem miljoner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0