hett i staden lagom

det är en märklig känsla att det är så varmt, dag efter dag. ytterligare ett par dagar har meteorologerna lovat att det ska hålla i sig innan det vänder.

varje morgon hoppar jag i sjön, 75 steg från min ytterdörr.

en "normal" svensk sommardag är det knappt badbart. nu är det omkring 22, 23 grader i vattnet. man kan ligga i och guppa i 10 minuter utan att förfrysa.

är det växthuseffekt, klimatförändring eller vad? men så erinrar jag mig astrid lindgrens madicken-bok, där det är så varmt så "det är som att skölja tvätt i nilfloden i afrikat i stället för hemma i svärjet". och det utspelar sig någon gång på 20-talet, tror jag?

blir genast mycket lugnare, och går de 75 stegen för att ta ett dopp till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0