hallå där!

nu är friden slut! fast nu håller jag på med så himla många andra saker så jag kommer nog inte att hinna fortrsätta blogga i den takt jag gjorde i våras.

det där "kafferast-bloggandet" som jag trodde skulle funka när jag väl fick ordning på min bärbara dator löste sig helt enkelt inte. den bärbara datorn bestämde sig för att lägga ner verksamheten och slutade helt enkelt att fungera. att laga den skulle kosta sådär 8000:-, det var något programkort enligt någon som visste bättre. så jag fick till slut en ännu äldre, stationär dator, och mitt konto i nätverket funkade inte heller på riktigt, så hela arbetet jag höll på med sparades på ett usb-minne som fick åka med fram och tillbaka mellan den stora och den lilla staden ... allting går utom små, små barn.

veckorna efter vikariatets slut har fyllts av flyttbestyr - ett av barnen arbetar numera i kungliga huvudstaden och måste givetvis också bo i närheten - och mera arbetssökande. fruktlöst, förstås.

men några mindre projekt har det ändå blivit. några nya souvenirer med motiv från staden lagom. och så ett alldeles riktigt marknadsföringskonto åt ett nystartat företag. det ger inga jättepengar förstås, men kanske lite kontinuitet. idag kom också en förfrågan om några texter. får se om det blir något av den affären.

den egna hemsidan skall också renoveras och renodlas och nu skall jag försöka nischa mig lite bättre än jag har lyckats med hittills. på kvinnors vis har jag varit lite vag, förstår jag. alldeles för lagom. jag har också kontakt med inte mindre än två unga män i övre tonåren som också har egna företag, men åt den tekniska sidan av informationsyrket, som jag kan skicka fram och "sälja mig". det kan nog bli bra. på lite sikt.

man får leva på hoppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0