vintage?

second hand? bättre begagnat?

i gp's helgbilaga två dagar finns idag en stor artikel om detta fenomen.

fattar inte vitsen för min egen del.

det räcker med att jag tittar in i min egen garderob och mina egna skåp och lådor. för att inte tala om min egen vind.

efter en flytt, en utrensning av mormors lägenhet (eftersom hon inte behöver några jordiska ägodelar längre) och en utrensning av mammas hus (eftersom hon inte behöver så många jordiska ägodelar längre - i sin lägenhet) har vi gott om "vintage". en del gamla kläder, möbler och porslin som man inte nänns göra sig av med. ändå blev det massor av lass till second handförsäljning och återvinningsstationen.

ja, jag är fortfarande en slow consumer och för återbruk i alla former. men när jag någon gång köper grejor, då vill jag nog att det skall vara nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0