slow consumer

i ett tidigare inlägg härom dagen kallade jag mig "slow consumer", alltså typ anti-shoppare. Jag vill ha mina favoritgrejor tills de slits ut.

jag vill också handla i närheten och närproducerat om det är möjligt och hellre spanska apelsiner än chilenska äpplen (trots att jag iofs skulle kunna tala med båda. . .). har jag andra ärenden till något ställe där det finns billigare/bättre affärer så försöker jag visserligen slå flera flugor i en smäll.

och jag handlar gärna på nätet på de affärer som visar sig hålla vad de lovar. hit hör t ex bokus.se, som har massor av titlar och levererar snabbt och säkert.

idag fick jag ännu ett tips om ett företag som skall sälja jeans på nätet - second hand fast nya, alltså de är redan tillverkade och ligger på ett lager någonstans. sidan har inte öppnat än, men notera adressen: www.slowjeans.se 

nu skall jag baka slow pizza. "fredagsmys."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0