sen morgon

idag på morgonen har internetuppkopplingen till min dator strulat igen.

"skicka brev i stället", säger den. "ring till någon!"

men det gjorde jag ju igår. ringde till någon, alltså. till vännen i.

när vi ändå pratade berättade hon att hennes dotter j fyller 10 år idag och skall ha kalas. hon vill ha mycket folk och ett stort kalas - men pappa är i england i affärer och farfar hade tid för en rutinoperation på sjukhus just idag, så det blir inte så många som hon ville. och när jag inte hade något särskilt planerat kunde ju jag lika gärna titta över och äta smörgåstårta.

ja, varför inte? sportlovsledige sonen t sticker i alla fall iväg på egna äventyr och jag kan lika gärna vakta telefonen där som här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0