ringt

nu har jag ringt till en av de arbetsplatser jag har sökt jobb på. inte den som skulle ringa upp mig, men en som ansökningstiden gick ut på igår.

du-du-du-dunk. . . jag lyckades nog ändå låta oerhört positiv, insatt, kunnig på området men även allmänbildad, pedagogisk, sansad men ändå entusiastisk - hoppas jag. 74 stycken sökande och 6-8 skall kallas till intervju. 10%. eftersom jag har dubbla kvalifikationer borde jag ha en rimlig chans.

nackdelen är att de "sätter värde på en jämn könsfördelning och de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten".

det brukar betyda att de inte vill ha en medelålders blond och blåögd fru medelsvensson. men jag är inte medelmåttig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0