rask promenad

i ett strålande vårväder. p1 i ena örat och fågelsång i andra. snödroppar och vintergäck för ögonen.

det blir inte vinter i år. nu är det ju snart mars=vårmånad, och är det inte snö i början av mars så behöver det inte komma någon i slutet heller.

gick en rejäl promenad med stavar för en gångs skull. det var flera månader sedan. jag har ju mest kört med träningscykel nu när det varit mörkt och vått, men det är skönt med stavar för ryggens skull, när man sitter mycket vid datorn.

man känner sig dock en aning "pancho". . .så jag går inte genom sta'n en lördagsförmiddag när alla andra är ute. men en torsdaglunch går det bra.

gick genom parken och fortsatte längs sjön, över campingplatsen som börjat få in sina säsongare redan - komplett med parabol, förtält och allt! varför köper folk inte stuga, undrar jag ibland? ett drygt dussin husvagnar stod uppställda, till synes redo för sommarena fröjder. och fler lär det bli. påsk är ju den stora "öppningshelgen", och det är ju - snart!

elljus-slingan bortanför campingen går genom ett litet, litet skogsområde som också är en gammal, övertäckt soptipp. märkligt vad naturen återhämtar sig! liksom i parken spelar fåglarna för fullt. plötsligt stod jag öga mot öga med en stor fasantupp. den bevärdigade mig med en avmätt blick innan den kilade iväg på viktigare uppdrag. hade väl spanat in någon höna.

det är i alla fall en förmån att bo i en stad som staden lagom, där allt finns inom ett stenkast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0