nu blev jag förvånad!

för en stund sedan ringde det faktiskt från en av de arbetsplatser där jag sökt jobb. de ville att jag skulle komma på intervju! jippi!

och jag känner inte en enda människa på den arbetsplatsen! jag har sökt ca 200 jobb och varit på tre (3) intervjuer under de senaste två åren. vid samtliga tre intervjuer hade jag någon kontakt som sopade rent framför.

den första tjänsten tillsattes med någon som hade ännu mera kontakt - som sopade praktiskt taget själv. den andra med en person som var bra mycket mer entusiastisk än jag till att sitta ensam i ett trångt källarkontor och stryka ideella föreningar medhårs (han var tydligen väldigt ideell inom gebitet redan). och den tredje blev uppenbarligen ingen tjänst alls.

tänk om, tänk om!!! ja, underverk händer. dessutom var det här en utannonserad tjänst. fast inte från arbetsförmedlingen, utan från offentligajobb.se.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis, keeping my fingers crossed!!

2008-02-22 @ 12:30:05
URL: http://songbirdie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0