när jag blir stor

skall jag bli . . . någon som jobbar, ja.

när jag får jobb (obs att jag skriver när och inte om, jag ska ha ett jobb inom två månader annars. . . ja, då utlyser jag en tävling här på bloggen om vad som händer. det blir inte roligt.) då skall jag i allafall rensa ut en hel del ut min dator.

en massa konstiga jobb-sökar-sajter som inte har hört av sig sedan jag anmälde mig till dem. och en massa andra sajter som bara hör av sig med jobb i schweiz och finland. missförstå mig inte, det är inget fel på att jobba vare sig i schweiz eller i finland, det är ju jättemånga som gör det och som bor där. men jag bor ju här.

jag skall radera och glömma alla konstiga användarnamn och lösenord. på en del sidor måste man ha sin e-mailadress som användarnamn, och jag begriper inte vad som händer, men ibland när jag skriver in min e-mailadress i en så'n där ruta så poppar det upp en liten informationsruta om windows 7.0. typ var tionde gång eller så. det är ganska irriterande. det kan vara så att jag oavsiktligt skriver in ett kortkommando och råkar trycka ner @ nästan samtidigt som en bokstav, har jag listat ut. jag försöker skriva min adress saktare, men det är inte så lätt när man väl har fått upp farten och skriver allt annat ganska fort.

sedan skall jag gå över gatan och köpa en stor tårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0