måndag morgon

och det är mörkt i staden lagom.

ligger kvar i sängen och väntar på att klockan skall ringa, och ligger därefter kvar i ytterligare några minuter för att bestämma om jag skall gå upp och trampa några varv på träningscykeln eller ligga kvar en halvtimme till.

jag har varit vaken av och till sedan halv 3.

går i alla fall upp och tar 40 min interval på cykeln. det känns mycket bättre efteråt.

tv 4 snuttifierade nyheter om valet i serbien och uppsättning av operan friskytten efter 60 års tystnad, efter principen "snart kommer detta, men först en intervju på enochenhalv minut om detta, som är något helt annat" - och så reklam. tacka vet jag public service.

men genom fönstret en svag strimma av orange som stiger och bleknar under min cykeltur. kanske blir det ändå klart idag, som de lovade i väderleksrapporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0